FAQ

 

 

Här är en FAQ med de vanligast förekommande frågorna i samband med ansökningsprocessen och den efterföljande urvalsprocessen när du söker en tjänst hos Euler Hermes eller Allianz Group. Du kan också läsa mer om CandidateWorkSpace och dina framtida möjligheter inom Allianz här.


Rekryteringsprocessen


Hur söker jag jobb hos Euler Hermes?


Jobbansökningar kan skickas in via vårat online ansökningssystem. Här kan du skapa och spara en onlineprofil som du kan använda dig av nu eller i framtiden.
  ​
Onlinesystemet ger oss en bättre chans att hantera den mängd ansökningar vi får in men systemet är också till en fördel för dig:
  • Din ansökning sänds automatiskt till aktuellt område, professionellt och geografiskt.
  • Du behöver inte oroa dig över layoten på dina handlingar
  • Det är enkelt att ladda upp och bifoga dokument
 

Kan jag söka mer än en tjänst hos olika verksamheter inom Allianz?


Ja, Euler Hermes och andra verksamheter inom Allianz har ofta fler än en tjänst ledig åt gången. Du är varmt välkommen att söka flera tjänster. Upprätta en profil i vårat onlinesystem och få tillgång till tjänster inom specifika områden eller olika länder.

Lediga tjänster hos nedan verksamheter publiceras regelbundet:
Allianz Germany
Allianz Austria
Allianz France
Allianz Global Investors
Allianz Ireland
Allianz Life (USA)
Allianz SE (global headquarters)
Allianz Singapore
Allianz Suisse
Fireman's Fund Insurance Company (USA)
Allianz Global Assistance (USA)
Risklab (Germany)
   

Hur ser en typisk urvalsprocess ut hos Euler Hermes?


Urvalsprocessen varierar beroende på de lokala behoven. Normalt kommer din ansökan att skickas till våra rekryterare. De kommer att bedöma dina kunskaper och erfarenheter i förhållande till våra krav på den aktuella tjänsten. Du kontaktas efter att vi granskat din ansökan.  
 

Hur värderar Euler Hermes kandidaterna under rekryteringen?


Hos Euler Hermes definerar vi framgångskriterer för varje tjänst utifrån den situation vi befinner oss i. Dessa framgångskriterier är en kombination av yrkesmässiga och personliga färdigheter som kommer att vara avgörande för vem vi tillsätter. Genom alla steg i rektryteringsprocessen kommer du som kandidat bli bedömd utifrån dessa kriterier.
 

När får jag besked?


När du har sökt en tjänst genom vårat onlinesystem eller skickat in dina frågor avseende din karriär i ett mail till oss som får du en bekräftelse på att de blivit mottagna.


​Candidate Workspace

 

Vad är Candidate Workspace? 


Allianz har en bank av kandidater som är intresserade av Euler Hermes och Allianz som arbetsgivare - Candidate Work Space är din personliga del av banken. Det är en inkörsport till de många utmanande, mångsidiga och unika möjligheter som finns inom alla Allianz företag.

Som sökande kan du få hjälp med ett detaljerat CV, upprätta en job agent och få regelbundna uppdateringar avseende tjänster som matchar din profil. 
 

Hur kan jag upprätta min profil?


Tre enkla steg till att upprätta din profil:
 
  1. Klicka på "Upprätta profil
  2. Fyll i alla obligatoriska uppgifter
  3. Klicka på "Spara och fortsätt" och du är nu en del av kandidatbanken 
 

Kan jag ändra min profil trots att jag har ansökningar ute?


Ja, du kan göra ändringar. Du ska vara uppmärksam på att alla ändringar du gör på din profil blir registerade omgående och syns både i tidigare och aktuella ansökningar.
 

Hur lägger man till respektive avslutar en profil i onlinesystemet?


  1. Logga in på "Min profil"
  2. Klicka på "Kontoinställningar"
  3. Redigera din profil eller klicka på "Ta bort min information

 

Om​ ALLIANZ


Vill du veta mer om Allianz kan du besöka www.allianz.com/en.